Відповідно до ГОСТ 305-82 для швидкохідних дизелів (>1000об/хв.) виробляють дизельне паливо трьох марок залежно від сезонності або географічних областей використання: Л – літнє, З – зимове, А – арктичне. Крім того, для кожної марки окремо обумовлена кліматична зона – помірна або холодна, а також види палива: І – масова частка сірки ≤0,2%; ІІ – масова частка сірки не більше 0,5%. Тобто добувається паливо із мало сірчистої або сірчистої нафти (позначення Д, ДЗ, ДА – Л.З.А. – Д –виготовлено із сірчистої нафти).

Паливо Л – призначене для використання влітку в помірній і холодній кліматичній зонах при умові, що t º навколишнього середовища ≥ 0 º.

Паливо З – для помірної зони з t º повітря ≤ -20 ºС ( температура застигання не вище - 35 ºС ) і для холодної зони з t º ≤ - 35 ºС (t º застигання не вище – 45 ºС). Всіх палив метанове число не менше – 45.

Паливо А – для експлуатації при t º навколишнього середовища - 50 ºС і вище (t º застигання не вище – 55 ºС).

Позначення: Л – 0,2 – 40 ГОСТ 305-82 (0,2 – граничний вміст сірки, 40 ºС – температура спалаху, літнє), З – 0,2 мінус 35 ГОСТ 305-82 – зимове, 0,2 – вміст сірки, - 35 – температура застигання.

Для середньо- і тихохідних дизелі з частотою обертання до 1000 об/хв. – паливо марок ДТ, ДМ (вищої категорії) і ДТ ГОСТ 1667-68 (вони різняться в’язкістю, коксівністю і t º застигання.

ДТ – призначено для дизелі, не обладнаних системою підготовки палива, а паливо ДМ (мазут) – для суднових тихохідних дизелів, обладнаних системою попередньої підготовки палива ( підігрівання до t º 60-70 ºС, відстоювання, фільтрування). ПШФС (паливо з широким фракційним складом ) – википає в діапазоні 60-360 ºС. Одержують методом прямої перегонки нафти. Споживачами ПШФС повинні стати дизелі всіх розмірів і будь – якої швидкохідності.

З 1.01.1981р. введено в дію ТУ -51-28-81 «Паливо газоконденсатне широкофракційне для швидкохідних дизелів».

ГКП – газоконденсатне широкофракційне зимове північне паливо, яке одержано прямою перегонкою газового конденсату Уренгойського родовища, а також компаундуванням фракції газового конденсату з товарним дизпаливом (для дизелів при t º повітря >- 45 ºС ).

Показники дизеля при роботі на ГКП дещо поліпшуються ( у ГКП – менше метанове число), димність відпрацьованих газів понижується ≈ на 10%.

ГКП – токсичне і вибухонебезпечне.