Виготовлення опалубки. Елементи опалубки виготовляють у спеціальних цехах, у які входять відділення по виготовленню деталей опалубки і відділення по зборці елементів опалубки з готових деталей.

У відділенні по виготовленню деталей опалубки розміщені круглопильные верстати 9 і 5 для розкрою пиломатеріалів по довжині і ширині, фуговальний 11 і рейсмусовий 12 верстати, на яких обробляють площини і кромки заготівок.

Для виготовлення дрібних деталей встановлюють універсальні верстати 3, а для випилювання профільних елементів опалубки стрічкопильні верстати 2. У відділенні повинний бути набір ручного електрифікованого інструмента для обробки громіздких деталей. На круглопильних верстатах працює ланка, що складається з двох робітників, а на інших видах по одному робітнику. Деталі з відділення по заготівці деталей опалубки а відділення по зборці елементів опалубки подаються на вагонетках по вузькоколійному шляху 7. У відділенні по зборці елементів опалубки (мал. 1,6) маються дві лінії, з яких одна призначена для виготовлення малих щитів, а інших-великопанельних щитів. Великопанельні щити збирають на верстатах (мал.2), на яких розташовані упори 1 (для сутичок) і 2 (для дощок палуби), а також гнізда 3 (для ребер) і 4 (для схватон). На цьому верстаті щити збирають із заздалегідь заготовлених дощок і брусків. Після зборки на поверхні щитів розмічають і свердлять отвори для болтів.

Дрібні щити збирають на верстатах, показаних на мал.3, у шаблонах. Споювати щити потрібно міцно. Лицьова сторона щитів, примикающая до бетону, повинна бути оброблена і не мати сколів . Зшивні планки 9 прибивають до дошок 8 цвяхами 7, причому цвяхи повинні бути добре загнуті і втоплені в деревину, готові щити знімають з верстатів і по похилих брусах 17 (див. мал.1) подають: до вагонетки і везуть на склад.

Зразки шаблонів для зборки елементів опалубки приведені на рис 4. Хомути для опалубки колон, рамок під опалубку колон збирають із заздалегідь виготовлених деталей. Допустимі відхилення від проектних розмірів опалубки не повинні перевищувати значень, приведених у табл. 1. Широке поширення у виготовленні опалубки одержали фанерні щити, що представляють собою рамка-каркас з дерев’яних брусків, на яку клеями підвищеної водостійкості наклеюють водостійку фанеру. На оброблюваній поверхні брусків не повинне бути  шорсткостей чи задирів. Фанеру для каркаса розкроюють на круглопильних верстатах

 Контрольні запитання:

  1. З яких верстатів складається лінія по виготовленню опалубки?
  2. Яка вологість допускається для виготовлення палуби опалубки?
  3. З якого матеріалу допускається виготовляти щити?
  4. Яка ширина дошок прилягаючих до бетону  допускається?